Merci Merci:  0
Likes Likes:  0
Page 314 sur 969 PremièrePremière ... 214264304307308309310311312313314315316317318319320321324364414814 ... DernièreDernière
Résultats de 3 131 à 3 140 sur 9688
    Banned
    Inscrit
    août 2009
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    Ou dans mon garage, mais l'idée a déjà été prise. ;)

Mais c'est le problème avec les rafales, c'est un peu comme les vagues : de temps en temps il y en a une beaucoup plus grosse. Dans ces moments là on sent que le pro est vraiment tout léger.

C'est gérable mais pas par moi pour l'instant, c'est clair. Vous avez une idée de la vitesse de cette rafale ? Météo France dit 60 km/h, cela me semble quand même un peu exagéré. Peut être 40 ?

NecOne> Je ne sais pas si je suis à la masse. ;) Mais cela me semble jouable non ? Le seul truc c'est que je suis débutant. Par contre avec un peu d'expérience et en plus avec un 600, cela me semble qu'en même simple. Mais je me trompe peut être, je n'ai pas vraiment d'expérience.

2. # ADS
    Circuit advertisement
    Inscrit
    Always

Membre Sénior Avatar de NecOne
    Inscrit
    juillet 2007
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    Mais nan t'es pas à la masse ;) .. t'inquiètes ... tu es juste plein de passion.

Avec le temps tu verras qu'un jour comme ça tu sortiras pas forcément (on devient feignant avec le temps) ... moi au début fallait que je vol à tout prix ... me suis même vue essayer avec du crachin ^^ ... j'ai vite arrété en voyant le vortex de l'hélico qui condensait la flotte ... la machine était "trempé" ;) (l'effet était très beau)

Pour le 600, bien entendu que du vent à 40 km/h ne le perturbe pas (trop) mais je prèfère malgré tout le temps calme avec un beau ciel ;).

Disons qu'avec le temps on ce dit .. bha spa grave on verra demain ^^

Et puis tu as testé comme ça ;) ... tu sais ce que ça donne par gros temps.

Dernière chose en revanche ... éviter de voler en normal sans pas négatif avec du gros vent ... si la machine se fait emporter ça risque de faire couler quelques gouttes de sueur avant de récupérer la machine ;)
    Le 600 c'est fantastique ... Align c'est super doux et nous l'affirmons sans complexe être des adeptes du T-Rex ^^

Post Tenebras Lux Avatar de R.Capac
    Inscrit
    mars 2009
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    Un bon pilote doit faire fi du vent !

(Jacky's copyright)

:)
    ☼ ◦◦◦◦ Decalco RC ◦◦◦◦ ☼ ◦◦◦◦ Vidéos ◦◦◦◦ ☼ ◦◦◦◦ Info ◦◦◦◦ ☼ ◦◦◦◦ Amazonian Spirit ◦◦◦◦ ☼

Banned
    Inscrit
    août 2009
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    Cela doit être sympa sous la pluie. :)

Je n'ai plus de mode normal depuis une discussion récente sur ce forum. C'était ma première sortie sans mode normal du reste. Il est clair que sans cela je ne récupérais probablement pas l'hélico intact, et moi itou. Là le -10° 0° +10° avec jamais moins de 75% de puissance moteur cela aide. Je pense que tout cela peut être sujet à méditations pour les débutants comme moi. ;)

Mais ôtez moi d'un doute, vous les bons, un vent comme cela vous le gérez sans problème n'est-ce pas ?

Et un 250 dans les jambes cela donne quoi comme résultat ? Hématomes ? Je me demande ce que peut être la gravité des blessures provoquées par notre activité (hors pales dans les yeux bien évidemment où le résultat semble assez évident).

Cela tourne vite mais cela est léger. Ce n'est pas évident à imaginer.

Post Tenebras Lux Avatar de R.Capac
    Inscrit
    mars 2009
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    Nec...balance la photo de ta belle gambette poilue !! :D

.....

On rigole parce que c'est qu'un (gros) bleu...mais autant on déconne sur un forum...autant on reste sérieux en pratique !!

genre...ça...ça devrait être confisqué direct !! :mad:
    Le gars rigole et ne se rends pas compte d'être à 15cm d'une mort certaine !
    (Et le pilote mérite une bonne grosse baffe d'homme !)

http://www.youtube.com/watch?v=WK04T1Pgpis&feature=related

même rien que ça !! c'est débile mental !!

http://www.youtube.com/watch?v=e6PUM1mjg2M&feature=related

Il existe 2-3 vidéos d'accident helico dont les liens ne seront pas mis ici car trop dur à supporter visuellement !! C'est TRES trash !!!!
    ☼ ◦◦◦◦ Decalco RC ◦◦◦◦ ☼ ◦◦◦◦ Vidéos ◦◦◦◦ ☼ ◦◦◦◦ Info ◦◦◦◦ ☼ ◦◦◦◦ Amazonian Spirit ◦◦◦◦ ☼

Membre actif
    Inscrit
    octobre 2008
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    edit ..

Membre Sénior Avatar de renaud67
    Inscrit
    janvier 2009
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    Il y a un fil sur ce forum avec les retours d'accidents..
    Ca calme...
    Mini Proto Beastx
    T-rex 600 EFL Pro Beastx

Membre Sénior
    Inscrit
    novembre 2007
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    2 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    ça calme... en effet!

ya du trash là dedans.

rogerf, tu sais ce qu'il te reste à faire: ne plus voler dans un tel vent!

d'autant qu'on se met souvent face au vent hélico aussi face au vent, si on ne compense pas assez... boum dans le visage!

aimez vous cette canopy? http://www.canomod.com/shopping/images/Hybrid_Trex450pro_TattooColor_381-002.jpg

j'aime assez bien moi
    Graupner mx12 + 2x ms 16 scan 35 MHz à vendre
    Graupner mz18 easyglider + arthobby Evo 2.5 + blater 2 + joy2fly

Membre Sénior Avatar de renaud67
    Inscrit
    janvier 2009
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    Elle est belle ta canopy.. Perso je suis plus teinte marron comme celle de Capac.. Fait aussi attention qu'avec une canopy verte si tu as de la végétation autour de toi quand tu vas voler ca vas vite se confondre...
    Mini Proto Beastx
    T-rex 600 EFL Pro Beastx

Membre Sénior Avatar de NecOne
    Inscrit
    juillet 2007
    Merci / J'aime
    Cité(e)
    0 Post(s)
    Badgé(e)
    0 Sujet(s)
    Citation Envoyé par ₪ R.Capac ₪
    Nec...balance la photo de ta belle gambette poilue !! :D

.....

On rigole parce que c'est qu'un (gros) bleu...mais autant on déconne sur un forum...autant on reste sérieux en pratique !!

genre...ça...ça devrait être confisqué direct !! :mad:
    Le gars rigole et ne se rends pas compte d'être à 15cm d'une mort certaine !
    (Et le pilote mérite une bonne grosse baffe d'homme !)

http://www.youtube.com/watch?v=WK04T1Pgpis&feature=related

même rien que ça !! c'est débile mental !!

http://www.youtube.com/watch?v=e6PUM1mjg2M&feature=related

Il existe 2-3 vidéos d'accident helico dont les liens ne seront pas mis ici car trop dur à supporter visuellement !! C'est TRES trash !!!!
    Hummmm suis pas un garçon facile moi ^^ ... j'montre pas mes cuisses comme ça ;)

Et tes vidéos !!! Mais t'es fou de montrer ça ... c'est justement tout ce qu'il ne faut pas faire !!! ;)

@ Renaud : terrible ce topic hein ??? ;) On se rend compte que c'est un loisir coupant que le modélisme hélico ... le pire si on prend le temps de lire les topics, c'est que souvent les accidents se produisent à l'atelier (ou la table du salon) avec des demarrage non voulu des machines :(

C'est pour cette raison que je ne branche plus de lipo sur mes machines en intérieure ;) ... si je dois activer le cyclique, je passe par un bec externe afin de ne jamais avoir la propulsion active ;) (en plus on évite à l'ESC de chauffer et cramer).

Sinon lisez ça ... il y a des procédures à retenir ;)

2008 Official
    Academy of Model Aeronautics
    National Model Aircraft Safety Code
    Effective January 1, 2006
    GENERAL
    RADIO CONTROL
    FREE FLIGHT
    CONTROL LINE
    1
    SPECIALIZED SUPPLEMENTAL SAFETY CODES,
    RADIO CONTROL COMBAT (#525)
    GENERAL RADIO CONTROL RACING (#530)
    GIANT SCALE RADIO CONTROL RACING (#515-A)
    GAS TURBINE OPERATION (Note: Special waiver required) (#510-A)
    These special codes and appropriate documents may be obtained either from the AMAWeb site or by contacting AMA Headquarters.
    PARK FLYER SAFE OPERATING RECOMMENDATIONS
    . A model aircraft shall be defined as a non-human-carrying device capable of sustained flight in the atmosphere. It shall not exceed limitations established in
    this code and is intended to be used exclusively for recreational or competition activity.
    2. The maximum takeoff weight of a model aircraft, including fuel, is 55 pounds, except for those flown under the AMA Experimental Aircraft Rules.
    3. I will abide by this Safety Code and all rules established for the flying site I use. I will not willfully fly my model aircraft in a reckless and/or dangerous manner.
    4. I will not fly my model aircraft in sanctioned events, air shows, or model demonstrations until it has been proven airworthy.
    5. I will not fly my model aircraft higher than approximately 400 feet above ground level, when within three (3) miles of an airport without notifying the airport
    operator. I will yield the right-of-way and avoid flying in the proximity of full-scale aircraft, utilizing a spotter when appropriate.
    6. I will not fly my model aircraft unless it is identified with my name and address, or AMA number, inside or affixed to the outside of the model aircraft. This does
    not apply to model aircraft flown indoors.
    7. I will not operate model aircraft with metal-blade propellers or with gaseous boosts (other than air), nor will I operate model aircraft with fuels containing
    tetranitromethane or hydrazine.
    8. I will not operate model aircraft carrying pyrotechnic devices which explode burn, or propel a projectile of any kind. Exceptions include
    Free Flight fuses or devices that burn producing smoke and are securely attached to the model aircraft during flight. Rocket motors up to a G-series size may be
    used, provided they remain firmly attached to the model aircraft during flight. Model rockets may be flown in accordance with the National Model Rocketry Safety
    Code; however, they may not be launched from model aircraft. Officially designated AMAAir Show Teams (AST) are authorized to use devices and practices as
    defined within the Air Show Advisory Committee Document.
    9. I will not operate my model aircraft while under the influence of alcohol or within eight (8) hours of having consumed alcohol.
    10. I will not operate my model aircraft while using any drug which could adversely affect my ability to safely control my model aircraft.
    11. Children under six (6) years old are only allowed on a flightline or in a flight area as a pilot or while under flight instruction.
    12. When and where required by rule, helmets must be properly worn and fastened. They must be OSHA, DOT, ANSI, SNELL or NOCSAE approved or comply
    with comparable standards.
    2. I will have completed a successful radio equipment ground-range check before the first flight of a new or repaired model aircraft.
    3. I will not fly my model aircraft in the presence of spectators until I become a proficient flier, unless I am assisted by an experienced pilot.
    4. At all flying sites a line must be established, in front of which all flying takes place. Only personnel associated with flying the model aircraft are
    allowed at or in front of the line. In the case of airshows demonstrations straight line must be established. An area away from the line
    must be maintained for spectators. Intentional flying behind the line is prohibited.
    5. I will operate my model aircraft using only radio-control frequencies currently allowed by the Federal Communications Commission (FCC). Only individuals
    properly licensed by the FCC are authorized to operate equipment on Amateur Band frequencies.
    6. I will not knowingly operate my model aircraft within three (3) miles of any preexisting flying site without a frequency-management agreement. A frequencymanagement
    agreement may be an allocation of frequencies for each site, a day-use agreement between sites, or testing which determines that no interference
    exists. A frequency-management agreement may exist between two or more AMA chartered clubs, AMA clubs and individual AMA members, or individual AMA
    members. Frequency-management agreements, including an interference test report if the agreement indicates no interference exists, will be signed by all parties
    and copies provided to AMA Headquarters.
    7. With the exception of events flown under official AMA rules, no powered model may be flown
    outdoors closer than 25 feet to any individual, except for the pilot and located at the flightline.
    8. Under no circumstances may a pilot or other person touch a model aircraft in flight while it is still under power, except to divert it from striking an individual.
    9. Radio-controlled night flying is limited to low-performance model aircraft (less than 100 mph). The model aircraft must be equipped with a lighting system which
    clearly defines the aircraft's attitude and direction at all times.
    10. The operator of a radio-controlled model aircraft shall control it during the entire flight, maintaining visual contact without enhancement other than by
    corrective lenses that are prescribed for the pilot. No model aircraft shall be equipped with devices which allow it to be flown to a selected location which is
    beyond the visual range of the pilot.
    1. I will not launch my model aircraft unless I am at least 100 feet downwind of spectators and automobile parking.
    2. I will not fly my model aircraft unless the launch area is clear of all individuals except my mechanic, officials, and other fliers.
    3. I will use an effective device to extinguish any fuse on the model aircraft after the fuse has completed its function.
    1. I will subject my complete control system (including the safety thong where applicable) to an inspection and pull test prior to flying. The pull test will be in
    accordance with the current for the applicable model aircraft category. Model aircraft not fitting a specific category shall use those pulltest
    requirements as indicated for Control Line Precision Aerobatics.
    2. I will ensure that my flying area is clear of all utility wires or poles and I will not fly a model aircraft closer than 50 feet to any above-ground electric utility lines.
    3. I will ensure that my flying area is clear of all nonessential participants and spectators before permitting my engine to be started.
    - Inspect your model before every flight to make certain it is airworthy.
    - Be aware of any other radio frequency user who may present an interference problem.
    - Always be courteous and respectful of other users of your selected flight area.
    - Choose an area clear of obstacles and large enough to safely accommodate your flying activity.
    - Make certain this area is clear of friends and spectators prior to launching your aircraft.
    - Be aware of other activities in the vicinity of your flight path that could cause potential conflict.
    - Carefully plan your flight path prior to launch.
    - Abide by any and all established AMA National Model Aircraft Safety Code.
    Le 600 c'est fantastique ... Align c'est super doux et nous l'affirmons sans complexe être des adeptes du T-Rex ^^

Page 314 sur 969 PremièrePremière ... 214264304307308309310311312313314315316317318319320321324364414814 ... DernièreDernière

Tags pour ce sujet

Règles des messages