Recherche quelqu'un pour m'expliquer techniquement la rotation du B-52

  • Initiateur de la discussion Initiateur de la discussion Oussama
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J'ai trouvé ceci... c'est intéressant... C'est un ancien pilote de B-52 qui le décrit...

In this case the massive bomb-bay, the purpose for this plane's existence, is that reason. To make room for it they had to put a set of main "trucks" in front of it and another behind it. The front wheels are the same size as the backs. The narrow distance of the main gear required them to put small wheels out at the wingtips to keep the wings from touching the ground.
They then had to attach the wing at an upwards angle just so the thing could take off and land with that funky landing gear. If you ever see one take off, the wing starts to "fly" before the rest of the plane. That's also why they sometimes appear to be flying nose down - they are. It's just different.

Donc, il semble que ça confirme l'idée qu'il a une aile positionnée avec une forte incidence (combien de °) pour pouvoir décoller et qu'il "la réduit" ensuite en vol grâce au calage stabilisateur horizontal pour ne pas trop traîner...





Source : http://www.dailykos.com/story/2012/12/09/1168141/-Flying-the-B-52-Part-1#
 
Et encore...

The wing of the B-52 has a sweepback angle at the quarter chord of 35°, an aspect ratio of 8.56, and airfoil thickness ratios that vary from 14 percent at the root to 8 percent at the tip (these thickness ratios are only approximate). Fowler-type single-slotted flaps for lift augmentation are located at the trailing edge of the wing. Hydraulically actuated spoilers are used for lateral control and, in the symmetrically deployed configuration, assist in flight-path control during landing approach and braking during rollout. On the A through F models of the aircraft, lateral control was provided by the spoilers working in conjunction with conventional ailerons. Wing area of the B-52 is 4000 square feet, nearly three times larger than that of the B-47.

Elevators and rudder, both of small chord, are used for longitudinal and directional control. An aerodynamic servotab system actuates these surfaces in response to the pilot's control inputs. A hydraulically adjustable stabilizer is used for trimming the aircraft longitudinally. This surface has sufficient aerodynamic power to rotate the aircraft on takeoff-, the B-47, which did not have an adjustable stabilizer, could not be rotated and was flown off the runway at the attitude angle imposed by the bicycle landing gear. The far forward position of the aircraft center of gravity relative to the rear bogie requires an aerodynamic moment for rotation much larger than could be provided by the small, manually actuated elevators.

The wing was set at an angle of incidence of six degrees. This was necessary because of the tandem undercarriage layout, which did not permit the aircraft to rotate on takeoff.

Source :
http://www.aer.ita.br/~bmattos/mundo/bomb/b52.htm
 
bonsoir.
restons simple. :-) pour qu'un avion décolle il faut que la portance (aile, empennage, fuselage) soit supérieure a la masse de l'avion.
qu'est ce qui fait la portance principale? ....
l'aile. :-)
cette portance est fonction de quoi?
1-la surface.
2-la vitesse.
3- l'incidence.

sauf erreur de ma part le train n'a rien a voir dans ce trio. (sauf pour l'incidence au sol) .

non????????????? :p
 
Merci !

Au début du post, je demande comment peut décoller un avion qui ne fait pas de rotation autour de son centre de gravité ? Mon futur avion, et ses prototypes actuels, aura (ont) 4 jambes de train, comme un B-52, et est donc soumis à ce problème d'incidence au sol et de calage de l'aile.

Non ?
 
CH3NO2;2458912 à dit:
bonsoir.
restons simple. :-) pour qu'un avion décolle il faut que la portance (aile, empennage, fuselage) soit supérieure a la masse de l'avion.
qu'est ce qui fait la portance principale? ....
l'aile. :-)
cette portance est fonction de quoi?
1-la surface.
2-la vitesse.
3- l'incidence.

sauf erreur de ma part le train n'a rien a voir dans ce trio. (sauf pour l'incidence au sol) .

non????????????? :p
Assez d'accord avec ça : du moment que l'incidence de l'aile par rapport au sol quand l'avion est sur son train, est supérieure à l'angle de portance nulle de l'aile, le décollage n'est qu'une question de vitesse.

Fred
 
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