pilatus b4 3m royal-model

I've already apologized for the mistake. I do not think it is a fatal error, the axis is shifted by 1.5 mm. The rudder can be installed so that the fault can not be seen and function are not affected. All customers so far managed without problem.
Pilatus has undergone a series of improvements. The frame fits, wing is stronger etc.
I'm sorry, but I consider it as a marginal issue.
Reactions from clients interested me, the evidence is that I watch on this forum.
Best regards
Petr KovaÅ™ík, royal-model
 
CptStarck;2487101 à dit:
Voir la pièce jointe 105397

Ca ne me semble pas poser de problème, dans mon cas j'ai juste ajouté une languette en haut et en bas, avec le sens des fibres dans la longueur. Selon les valeurs de centrage, je penses fibrer avec du 25gr, le balsa marque vraiment très vite, et comme je suis un peu gauche...

L'oracover ou le vinyl ajoute encore un peu de rigidité.


Merci de ton exemple

Je pense faire quelque chose dans le même genre ;)
 
skirit;2487132 à dit:
I've already apologized for the mistake. I do not think it is a fatal error, the axis is shifted by 1.5 mm. The rudder can be installed so that the fault can not be seen and function are not affected. All customers so far managed without problem.
Pilatus has undergone a series of improvements. The frame fits, wing is stronger etc.
I'm sorry, but I consider it as a marginal issue.
Reactions from clients interested me, the evidence is that I watch on this forum.
Best regards
Petr KovaÅ™ík, royal-model


Dear Skirit ( Royal Model top management ? ), I am glad to read you here

As you said, it is not a fatal error... but the answer you gave me through Weymuller, yes it was ;)

Maybe it is just a language problem, your appologize are maybe true but I cannot feel it as first approach

- I understood that you have produced 3000 glider like that.
Never did you think to improve it ?

- You said, that we can install as it is
Sorry but I tried and in my case, you are wrong ( you can see previous picture )
At least I have to move the rotation axis or I have to cut the fuselage ( rudder ) to be able to install it otherwise I have contact on the left and big gap on the right

- You said that nobody complain ( maybe to you ) but as you can find here, 2 spanish people modified the rudder ( 1 completely and 1 the fixation )

I would prefer to get answer from you which explain how to repair easily the mistake compare to your answer which suggest that I complain for nothing
Sorry I like when it is perfect :)

As I said, it is sad for both of us because I wanted to buy to you the FOX 2m20 but answer I received stopped this idea


Just to compare :
I bought extra 300 Pilot RC and got some small trouble with the frame kit
For each of these troubles, I received personal email from the Chinese president with countermeasure ( spare parts free of charge, instruction to solve the mistake, etc )


It is time now to continue the construction !
 
Etude de la dérive en cours

La dérive d'origine est lourde, 75g
Je pense pouvoir sortir la dérive vers 40g en balsa

J'aimerais mettre une CAP de 2mm sur toute la longueur afin de la rendre demontable ( type Pilot RC )
Mais j'ai un peu de mal à imaginer le trou sur de 2mm sur 300mm de haut...

image.jpg


Je voulais faire le bord d'attaque en balsa de 20x20 en plusieures sections et y glisser une gaine plastique mais je ne trouve pas de gaine qui fasse pile 2mm de diamètre interne

J'en ai de 2,2 mais ca fait pas mal de jeu je trouve
 

Fichiers joints

  • image.jpg
    image.jpg
    495,5 KB · Vues: 17
Le dessin de la dérive est finalisé :

- 2 planches balsa de 10mm collées l'une sur l'autre pour avoir 20mm d'épaisseur

- Collage à la cyano d'une gaine de 2,2mm de diamétre intérieur contre le bord du précédent sandwish

- Collage à l'epoxy du bord d'attaque contre la dérive ( baguette de 15x20 balsa rainurée pour laisser passer la gaine )

- Coupe / poncage en biais du bord d'attaque

- Collage des renforts supérieurs et inférieurs ( baguettes balsa 15 x20 )

- Poncage général de la dérive

- Encoches pour passer la charnière

- Entoilage Oracover ou fibrage et peinture suivant le poids brut


Afin de limiter le jeu entre la CAP de 2 et la gaine de 2,2 je pense gondoler la CAP

image.jpg
 

Fichiers joints

  • image.jpg
    image.jpg
    957,6 KB · Vues: 24
Haut