Aiolos
Membre Sénior
JieM;2657219 à dit:Salut, pour qui a déjà expérimenté les "claims" (réclamations) suite à dysfonctionnement de produits achetés, il vaut mieux avoir à faire avec HK (remboursement en général dans la journée), qu'à Banggood (fait le mort pour des produits qui ne fonctionnent pas en sortie de boite, malgré de multiples relances...). Donc pour ma part expérience avec Banggood = ZERO
La seule réaction de Banggood est l'accusé de réception du mail de réclamation et ... c'est tout !
NB : Ali et Bang sont des "facilitateurs", ils n'ont pas de stocks, et ne gèrent que les commandes entres fournisseurs et clients...Et comme la majorité de leur fournisseurs ne parlent que le chinois, la réclamation a peu de chance d'aboutir...
JM
Salut,
Je ne suis pas tout à fait d'accord avec toi, chez Banggood ils répondent...L'autre jour je leur ai envoyé un email pour un multiprotocole que je croyais défectueux (finalement ca vient de ma radio) et ils m'ont répondu le jour suivant.
Voici leur réponse :
"Dear M.... ,
Thank you for your email and order 66890202.
After checking, we find that the order was delivered on 2019-06-08. As we know, each product has its own life span. After months of using, the product has greater possibility to get damaged. For this product, because the time is over 1 month, it is no longer under warranty. We are sorry for this situation.
According to Banggood warranty policy, we are sorry to tell you that we are not able to provide any resend, refund or repair service.
But our aspiration is to keep you as one of our most valued customers. We would like to send you 250 BG points (100 pointsï¼1 USD) as goodwill. you may use the points for next purchasing. For more details about the BG points, please refer to this link:
[url]https://www.banggood.com/Points-and-coupons_hl68_at336[/URL]
Please also kindly note that the points can be exchanged to give up to 15%-20% off your order and can not be applied to the following circumstances which are already in discount: promotional products, snap-up products.
For the defective product, we suggest you to repair the product or buy a replacement in local store. Simultaneously, we will send your feedback to our supplier.
Sorry for the inconvenience caused and looking forward to your reply.
Best regards,
Phenix"